Bona
tarda estimats bloggers! avui volem parlar-vos de com funciona la ment dels
adolescents.
L’adolescència
és una etapa de la vida que va dels 12 als 17 anys aproximadament. Es subdivideix
en 3 etapes: la primera adolescència, que va dels 12 als 14 anys, l’adolescència
mitjana, dels 15 als 17, i finalment l’adolescència final, majors de 18 anys.
Sempre s’ha dit que l’adolescència és el punt més complicat en la vida d’una persona i ara us explicarem el perquè.
La
ment d’un adolescent està influenciada per molts agents, com per exemple el
creixement i desenvolupament del cos, el propi procés de maduració, la família,
els amics... Tots aquests agents marcaran, en un futur, la personalitat adulta
de l’adolescent.
Com
hem dit anteriorment, l’adolescència està formada per tres etapes que
explicarem a continuació:
- La ment en la primera adolescència (12-14 anys)
Normalment,
aquests adolescents ja estan al principi de la pubertat, que és la manifestació
somàtica ( a nivell del cos) que defineix el principi de l’adolescència.
- Aspectes cognitius: es perfecciona l’expressió verbal amb relació a edats anteriors,
apareix l’humor cíclic, és a dir, passen de la tristesa a l’eufòria molt ràpidament
i de forma exagerada... Aquest canvis d’humor poden provocar que l’adolescent
no tingui consciència del que fa i, per tant sorgeixin conductes de risc com
per exemple conduir una moto sense casc.ç
- Vivència de la pròpia imatge: es tornen “maniàtics” amb el seu aspecte físic, volen roba de marca i
anar a la moda, es preocupen per tenir el cos perfecte ( estar musculats,
prims...), és l’època dels “piercings”, el cabell llarg... tot això es conseqüència
d’una crisis d’identitat.
- Afectivitat: disminueix l’expressió d’afecte cap a la família, mostren menys
estimació. Poden arribar a fer-se difícils i aspres en el tracte.
- Sociabilitat: tendeixen a relacionar-se amb adolescents del mateix sexe i, després,
a poc a poc, amb els del sexe contrari.
- La ment en l’adolescència mitjana (15-17 anys)
En
aquests adolescents ja estan consolidats els canvis, tant físics com psíquics,
corresponents a la pubertat, havent assolit ja el seu desenvolupament adult,
directament observable en l’anatomia genital.
- Aspectes cognitius: perfeccionament del pensament abstracte i de les habilitats tant
manuals com mentals, augment del seu interès per educar-se adequadament per al seu
futur professional, augment de la seva capacitat per distingir i discriminar
entre el que esta bé, el que és acceptable, i el que està malament o és
perjudicial.
- Afectivitat: aparició d’episodis de tristesa, de sentir-se desgraciats, que poden
desembocar en depressió. D’altra banda, també poden ser preocupants els
episodis d’eufòria ja que poden provocar la pèrdua del sentit del perill.
- Sociabilitat: Augmenta el seu interès per les persones del sexe contrari, amb
inclinació a intimar i mostrar estima alhora que es va consolidant la
independència dels pares.
- La ment en l’adolescència final (majors de 18 anys)
Podem
destacar dos esdeveniments ja més propis dels adults que dels adolescents: la
majoria d’edat i el dret a vot. L’homenet s‘ha fet home, preocupat per obrir-se
pas professionalment en una societat on no és fàcil tenir facilitats.
L’adult
tracta d’assentar les bases per, en el seu dia, prosseguir la imparable cadena
de la vida, formant una família a l’edat òptima per donar i rebre amor i tenir
descendència.
Per acabar
us deixem dos links on podeu trovar més informació sobre aquest tema.
Gràcies per visitar-nos i no cal dir que esperem els vostres comentaris!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada